نکات آموزشی

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه مخصوص خاص پسندان! قیمت 1403

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه مخصوص خاص پسندان! قیمت 1402

تشک رویال مدل آسایش نوجوان

1,565,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

تشک رویال مدل ماسا نوجوان

قیمت اصلی 1,685,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,185,000 تومان است.
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

تشک رویال مدل لوتوس دو نفره

9,430,000 تومان10,065,000 تومان
تشک رویال مدل لوتوس دو نفره چه ساختاری دارد؟ تشک مدل لوتوس برند رویال از تشک‌های طبی فنری باکیفیتی است

تشک رویال ارتوپدیک مدل ریباند گلدن یک نفره

6,990,000 تومان9,435,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

وسایل مورد نیاز آشپزخانه + قیمت 1402

آیا انتخاب وسایل مورد نیاز آشپزخانه برایتان سخت شده و نمی‌دانید چه وسایلی متناسب آشپزخانه شما است؟ حق دارید که نگران باشید و نباید از این موضوع به‌راحتی گذشت. یکی از بخش‌های مهم و حیاتی در هر خانه که وعده‌ غذایی و دورهمی‌های خانوادگی در آنجا برگزار می‌شود، آشپزخانه است.

این محل شاید به‌خودی‌خود مفهوم چندانی را ایفا نکند؛ ولی با به‌کارگیری تجهیزات لوکس، جلوه خاصی را به آن می‌بخشد.

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه

آشپزخانه کامل یعنی آشپزخانه‌ای که برایتان رفاه به همراه می‌آورد؛ یعنی در آن وسایل ضروری وجود دارد و برای پخت‌وپز انواع غذاهای مختلف، همه چیز در دسترستان است. آگاهی از فهرست کامل لوازم ضروری آشپزخانه که برایتان در بخش زیر ارائه داده‌ایم باعث می‌شود که منزل خود را به‌آسانی جمع‌وجور کنید.

وسایل سرو و پذیرایی

وسایل سرو در ظاهر، مهم به نظر نمی‌رسند و هرکسی نظر و ایده‌ای درباره آن‌ها دارد؛ بنابراین فراهم‌کردن و خریدشان تا حدودی سلیقه‌ای است. منظور از وسایل سرو و پذیرایی هر نوع لوازمی است که می‌تواند پذیرایی از دیگران را راحت کند.

لیوان و ظروف مخصوص نوشیدنی

خرید و انتخاب لیوان‌ها و سایر ظروف مخصوص نوشیدنی‌های مختلف هم بسیار مهم بوده و دقت زیادی می‌طلبد. فنجان‌ها، لیوان‌های بلند و کوتاه می‌توانند به کمکتان بیایند و میزهایتان را حرفه‌ای‌تر و زیباتر کنند.

به‌عبارت‌دیگر، بهتر است به سراغ خرید لیوان‌هایی بروید که وقتی روزی شکستند و از تعدادشان کم شد، اضافه‌کردن به آن‌ها و تکمیل مجدد یک‌دست کامل، شدنی باشد. لیوان‌هایی با شکل و شمایل معمولی (که در بازار نمونه‌های مختلفشان پیدا می‌شود) شما را از دلهره ناقص شدن لیوان‌ها دور می‌کند.

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه

وسایل مورد نیاز آشپزخانه

 

قابلمه‌ها و ابزارهای مرتبط با فر

در هنگام خرید قابلمه‌ها و ابزارهایی که برای پخت غذا مرتبط با فر هستند، باید طراحی، شکل و کیفیت مناسبی داشته باشند. مثلاً در خرید لوازمی که با پختن سروکار دارند، حتماً به جنس آن توجه کنید.

برای خرید انواع لوازم همچون فر، قابلمه و… با ایده‌آل‌ترین کیفیت روی شرکت اخوان حساب کنید. شما با خرید فر اتوکار اخوان و سایر لوازم مرتبط با آن که از جنس خوبی هم برخوردارند بهترین انتخاب را خواهید داشت؛ پس هر چه زودتر اقدام کنید.

لوازم نگهدارنده و فریزری

یکی از وسایل مورد نیاز آشپزخانه که برای نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال و فریزر استفاده می‌شود، همان ظروف نگهدارنده و فریزی است. برای نگه‌داشتن مواد غذایی مختلف، به خرید لوازمی دردار با جنس و طراحی مناسب نیاز دارید.

بهتر است هنگام خرید به سراغ ظروفی بروید که از جنس سیلیکون ساخته شده باشند؛ چون انتخاب این جنس نسبت به شیشه و پلاستیک‌های عادی بسیار معقولانه‌تر است.

وسایل برقی

توجه به نوع برند لوازم برقی امری حیاتی است و باید به آن اهمیت فراوانی داد. افراد نیازها و سلیقه‌های مختلفی در هنگام آشپزی و آماده‌سازی انواع غذاها دارند. برخی با اینکه کلیه کارها را با دست‌های خود انجام می‌دهند، مشکلی ندارند. برخی هم می‌خواهند که همه چیز را به وسایل برقی بسپارند.

شاید به نظر نیاید؛ اما چنانچه ابزارهای برقی زیادی در اختیارتان باشد، هم لذت آشپزی برایتان خوشایند است و هم کارها سریع‌تر پیش می‌رود. شرکت آلتون در زمینه تولید وسایل برقی بسیار فعال است؛ مثلاً عملکرد بی‌نظیر فر آلتون و سایر لوازم برقی باکیفیت از شاهکارهای این شرکت است.

وسایل مربوط به سرو چای و قهوه

خیلی از افراد، اهل چای یا قهوه‌اند و بدون این نوشیدنی‌ها نمی‌توانند صبح را به شب برسانند. حتی وقتی از طرف‌داران سینه‌چاک این نوشیدنی‌های گرم هم نباشید، حتماً در طول روز یک‌بار به سراغ نوشیدن آن‌ها خواهید رفت.

پس لازم است قوری، کتری، قهوه‌ساز، فنجان و غیره را در فهرست لوازم ضروری آشپزخانه قرار دهید. دمنوش و انواع لوازم قهوه هم می‌توانند بخش مهمی از وسایل مربوط به سرو قهوه و چای باشند.

استانداردهای مهم در خرید وسایل مورد نیاز آشپزخانه

برای آماده‌سازی آشپزخانه‌ای مناسب باید به فکر تهیه وسایلی باشید که کاربردی هستند و ازنظر شکل و ظاهر هم‌رنگ‌هایی خنثی داشته باشند. کاربردی‌بودن و کیفیت اشیا و وسایل مختلف، عمر استفاده از آن‌ها را طولانی می‌کند. عوامل مهم در خرید لوازم ضروری آشپزخانه را برایتان شرح می‌دهیم.

استانداردهای مهم در خرید وسایل مورد نیاز آشپزخانه

وسایل مورد نیاز آشپزخانه

 

خرید لوازم مطابق با بودجه خود

یکی از عواملی که در خرید لوازم آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است، هزینه‌ای خواهد بود که برای آن در نظر گرفته‌اید. برخی از وسایل آشپزخانه ارزان‌قیمت و برخی دیگر قیمت بالایی دارند. همیشه این را در نظر داشته باشید که وسیله‌ای رو بخرید که از حد مجاز بودجه شما فراتر نرود.

این هم در نظر بگیرید که نباید بگویید؛ چون وسیله آشپزخانه است؛ پس باید ارزان‌ترین آن‌ را بخرم؛ چراکه بسیاری از این لوازم کیفیت مناسبی ندارند؛ بنابراین باید به کیفیت آن‌ها حتماً توجه کنید.

نحوه کارایی لوازم

وقتی تصمیم می‌گیرید که وسایل مورد نیاز آشپزخانه را انتخاب کنید به نحوه عملکرد آن هم توجه کنید. وسیله‌ای که کارکردن با آن مشکل باشد و نتوانید با آن اصولی کار کنید اصلاً به دردتان نمی‌خورد.

در بعضی مواقع پیش می‌آید که باید سریع آشپزی کنید؛ پس باید وسایلی که کار شما را راه می‌اندازد و کاربرپسند است را انتخاب کرده و هم اینکه نگهداری و مراقبت از آن‌ها سخت نباشد.

همخوانی مدل لوازم با مدل آشپزخانه

اصولاً افراد کمی پیدا می‌شوند که به هماهنگی سبک و مدل آشپزخانه و وسایل خود اهمیت ندهند به همین خاطر هماهنگ بودن وسایل آشپزخانه با محیط بسیار مهم است.

اول‌ازهمه تم اصلی آشپزخانه خود را تعیین کرده و سپس لوازمی را انتخاب کنید که با این تم هماهنگی داشته باشد. همچنین عواملی مانند مطابقت رنگ، مدرن یا کلاسیک بودن محیط آشپزخانه همه‌وهمه در انتخاب وسایل مورد نیاز آشپزخانه مؤثر هستند.

توجه به جنس

تجهیزات آشپزخانه از مواد متفاوتی ساخته شده‌اند که هر کدام معایب و مزایای خودشان رو دارند. این مواد می‌تواند شامل آلومینیوم، چدن، مس، فولاد ضدزنگ باشد که در ساخت دیگ، قابلمه و دیگر ظروف آشپزخانه کاربرد ویژه‌ای دارد.

برخی ظروف هستند که با شیشه، بلور و پلاستیک و با شیوه‌های جدیدتری تولید می‌شوند که این امر موجب تصمیم‌گیری بیشتری به افراد می‌شود؛ بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب لوازم آشپزخانه به بی‌ضرر بودن آن‌ها برای محیط‌زیست هم توجه زیادی داشته باشید.

راحت تمیز شدن وسایل

یکی از نکات مهمی که باید در حین انتخاب وسایل مورد نیاز آشپزخانه باید به آن توجه ویژه داشته باشید، تمیزکردن و نگهداری از این لوازم است. محصولات شیشه‌ای تمیزکردن آن‌ها آسان است و برای ماشین ظرفشویی ایمن خواهند بود.

این نوع از وسایل با روکش نچسب طبیعی ساخته می‌شوند و نیاز به پوشش دیگری ندارند؛ ولی به‌راحتی شکسته می‌شوند و باید همیشه مراقب آن‌ها باشید. مثلاً ظرف‌های فلزی در اکثر مواقع سخت تمیز خواهند شد مخصوصاً اگر نچسب باشند.

نکته مهم: لوازم پلاستیکی معمولاً بو و رنگ غذاها را زیاد به خود می‌گیرند؛ پس به این قضیه حتماً توجه کنید.

عدم خرید وسایل زیاد

زمانی که مشغول انتخاب لوازم آشپزخانه هستید به‌جای اینکه انواع وسایل برقی را خریداری نمایید سعی کنید لوازم دو یا چندکاره باکیفیت رو تهیه کرده با این کار هم از شلوغی آشپزخانه خود جلوگیری می‌کنید و هم اینکه تمامی وسایل موردنیاز خودتان رو تهیه کرده‌اید.

قیمت وسایل مورد نیاز آشپزخانه

وسایل مورد نیاز آشپزخانه

 

قیمت وسایل مورد نیاز آشپزخانه

قیمت لوازم‌خانگی مدام در حال تغییر است. به همین دلیل تمام هزینه خرید وسایل ضروری خانه را نمی‌توان به طور دقیق برآورد کرد و هم اینکه از چه شرکت معتبری باید این لوازم را خریداری کرد. نمایندگی آلتون بهترین گزینه برای شما است!

بد نیست شما هم با خرید هود آلتون، اجاق‌گاز، تلویزیون و… از کیفیت محصولات آلتون بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که قیمت وسایل آشپزخانه نسبت به نوع، اندازه، عملکرد و کیفیت آن‌ها متفاوت است.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

حساب کاربری من