نکات آموزشی

بهترین زمان تعویض تشک خواب و 5 مزایای آن

تعویض تشک

شماره تماس تولیدی تشک رویال

تشک‌ها نیز مانند انسان‌ها دارای عمر محدودی هستند و چون یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای خانگی در زندگی روزمره هستند باید به میزان عمر مفید و بهترین زمان تعویض تشک خواب خود اهمیت دهید. خواب یکی از جنبه‌های مهم سلامت انسان است.

کیفیت و آرامش خواب رابطه مستقیمی با میزان انرژی فرد در طول روز و خلق و خوی او دارد؛ بنابراین داشتن یک خواب راحت روی یک تشک استاندارد و مطلوب می‌تواند علاوه بر جلوگیری از بیماری‌های جسمی، آرامش خاطر شخص را بعد از بیدار شدن از یک خواب عمیق تضمین کند. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین زمان تعویض تشک خواب و عوامل مؤثر بر آن، انواع تشک و دیگر موارد مرتبط با این موضوع می‌پردازیم.

محصولات تشک رویال:

تشک رویال
تشک طبی
تشک فنری

فهرست مطالب

 

تشک رویال ارتوپدیک مدل ریباند گلدن یک نفره

6,990,000 تومان9,435,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

تشک رویال مدل اسلیپ دو نفره

5,785,000 تومان6,050,000 تومان
ویژگی‌های ساختاری تشک رویال مدل اسلیپ دو نفره درجه 1 در ساخت تشک رویال مدل اسلیپ دو نفره و یک

تشک رویال ارتوپدیک مدل ریباند گلدن نوجوان

6,255,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

تشک رویال مدل سوپر کلاسیک یک نفره

2,360,000 تومان3,295,000 تومان
تشک رویال مدل سوپر کلاسیک یک نفره آیا می‌دانستید که جنس تشک رویال مدل سوپر کلاسیک یک نفره طوری طراحی

شماره تماس تولیدی تشک رویال

ویدیو : زمان تعویض تشک خواب

پادکست : زمان تعویض تشک خواب

 

تشک رویال مدل ماسا نوجوان

1,185,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

تشک رویال مدل پددار لیدوما نوجوان

6,005,000 تومان
تشک رویال مدل پددار لیدوما نوجوان چه عواملی باعث شده‌اند تا قیمت تشک رویال مدل پددار لیدوما نوجوان نسبت به

تشک رویال مدل پرستیژ دو نفره

11,640,000 تومان12,535,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

تشک رویال مدل نیلوفر نوجوان

1,770,000 تومان
خرید انواع تشک از تشک رویال تشک رویال تشک طبی تشک فنری تشک منفصل( پاکتی) تشک متصل تشک یک نفره

نگهداری صحیح از تشک

به‌طورکلی عمر مفید تشک ۵ تا ۱۰ سال است؛ اما به روش استفاده و نگهداری شما نیز بستگی دارد که عمر تشک را افزایش یا کاهش دهید. عوامل محیطی و روش مناسب نگهداری و تمیز نگه‌داشتن تشک در زمان تعویض تشک خواب شما تأثیر دارد.

آیا تشک شما کهنه شده و این سؤال به ذهن شما خطور کرده که با تشک کهنه چه کنیم؟ شما می‌توانید کالای فرسوده خود را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس بالشت‌ها و تشک‌هایی را که دچار نرمی بیش از حدی شده‌اند، با آن پر کنید.

روش‌های افزایش طول عمر تشک

برای افزایش طول عمر تشک باید به عوامل زیر توجه کنید و به‌درستی آن‌ها را انجام دهید تا به‌خوبی عمر تشک را افزایش دهید و خوابی راحت و سالم داشته باشید.

محل قرارگیری تشک در تخت

اول‌ازهمه مطمئن شوید که جای تشک مناسب است. همیشه به برچسب تشک دقت کنید تا از شرایط نگهداری نوع تشک خود مطلع شوید. تخت‌هایی که دارای چهارچوب هستند، باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که بتوانند وزن افراد و تشک را تحمل کنند تا زمان تعویض تشک خواب زود فرا نرسد.

استفاده از محافظ تشک

در زمان تعویض تشک کهنه و استفاده از تشک نو از همان اول از محافظ تشک استفاده کنید. استفاده از محافظ، زمان تعویض تشک خواب شما را به تأخیر می‌اندازد و باعث دوام بیشتر تشک می‌شود. تشک ضدآب و باکیفیت بالا از محصول شما در برابر نشت معاینات یا آلودگی و گرد غبار محافظ می‌کند و از نفوذ گردوخاک نیز پیشگیری خواهد کرد.

آیا می‌دانستید که محافظ تشک می‌تواند در برابر  ضربه ناگهانی مقاومت کند؟ به همین دلیل استفاده از این محصول پرکاربرد به صورت جدی به خریداران این محصول توصیه می‌شود.

شستشوی تمیز و مرتب ملحفه

در زمان خواب دمای بدن بالا می‌رود و بدن عرق می‌کند، سلول‌های مرده و چربی پوست به ملحفه‌ها منتقل می‌شود. غذاخوردن روی تخت و خوابیدن حیوانات خانگی روی تخت همگی این‌ها باعث نفوذ آلودگی و بودی بد می‌شود.

ملحفه باید هر دو هفته یکبار شسته شود. حتی با وجود محافظ تشک نیز تمیز نگه‌داشتن ملحفه الزامی است. در غیر این صورت در اثر آلودگی و بوی بد زمان تعویض تشک خواب فرامی‌رسد.

نپریدن روی تخت

پریدن روی تخت باعث فرسایش و فرورفتگی فنرهای تشک شده و باعث می‌شود که تشک قدیمی و کهنه به نظر برسد. طوری که حس کنید دیگر زمان تعویض تشک قدیمی است.

 تابش مستقیم نور بر روی تشک

هر چند وقت یک‌بار تشک خود را در جلوی تابش نور قرار دهید. هر ماه روکش تشک را بردارید و برای چند ساعت اجازه دهید که تشک هوای آزاد را در بربگیرد. نور خورشید توانایی ضدعفونی‌کردن دارد و باعث حذف باکتری موجود در تشک می‌شود این کار منجر به تأخیر در زمان تعویض تشک خواب خواهد شد.

استفاده از دستورالعمل مناسب برای شستشو

تشک از هر نوعی که باشد؛ باید مرتباً تمیز شود تا هم سلامت خواب شما فراهم باشد و در عین حال محصول تمیز و قابل‌استفاده شود. تولیدکنندگان تشک توصیه می‌کنند که برای ازبین‌بردن گرد غبار از جاروهایی که کشش قوی دارند، استفاده کنند و برای لکه‌ها نیز از آب ولرم و مایع صابونی به کار ببرند.

با استفاده از روش درست شستن تشک، زمان تعویض تشک خواب را افزایش دهید؛ بخصوص اگر تشک شما رویال باشد. با شست‌وشوی درست این نوع از تشک دیگر نگران تعویض تشک رویال نباشید؛ زیرا دوام بالایی دارد.

چرخاندن تشک

فرقی نمی‌کند که نوع تشک شما چیست، شما باید به طور مرتب تشک خود را بچرخانید؛ چراکه باعث می‌شود طول عمر تشک افزایش پیدا کند. نچرخاندن تشک باعث می‌شود که تشک دچار فرورفتگی و شل‌شدن شود. هر دو ماه یکبار تشک را ۱۸۰ درجه از بالابه‌پایین بچرخانید.

 

زمان تعویض تشک خواب

به طور کلی زمان تعویض تشک خواب بین ۶ الی ۸ سال است که این بازه، یک بازه کلی است و بنا به نوع تشک، کیفیت مواد سازنده، نحوه استفاده می‌تواند متفاوت باشد. پس از سپری شدن عمر تشک خواب، نشانه‌هایی در ظاهر تشک و سلامت مصرف کننده پدید می‌آید که بیان کننده پایان کارایی آن تشک است و زمان تعویض تشک خواب است.

زمان تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

از نشانه‌هایی که ضرورت تعویض تشک را نشان می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشک خواب در نواحی خاصی دچار افتادگی و فروختگی و آسیب شده است.
  • ایجاد تغییرات اساسی در شکل ظاهری تشک؛ مانند: نرم شدن تشک نسبت به حالت اولیه خود.
  • در هنگام استفاده از تشک ( تشک‌های فنری) سروصدای زیادی تولید می‌شود و پس از مدتی فنرهای تشک بیرون می‌زنند.
  • اگر دچار آسم یا آلرژی هستید متوجه می‌شوید که بیماری شما تشدید شده است.
  • پس از چرخاندن تشک باز هم احساس ناراحتی می‌کنید و تغییری در تشک ایجاد نمی‌شود.
  • بس از بیدارشدن دچار گرفتی عضلات و درد مفاصل می‌شود.
  • متوجه می‌شوید در مکان‌های غیر از اتاق خواب خود راحت‌تر می‌خوابید.
  • شاهد وجود حشرات موذی نظیر ساس در تشک خواب خود هستید.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

عوامل موثر بر زمان تعویض تشک خواب

عوامل مختلفی بر طول عمر تشک خواب تأثیر دارند که توجه به این عوامل می‌تواند زمان تعویض تشک خواب را به تعویق بیاندازد و باعث کاهش هزینه‌ها شود.

جنس تشک

جنس تشک و زمان تعویض تشک خواب

  • جنس تشک

موادی که در ساخت اولیه تشک خواب به کار می‌رود ارتباط مستقیمی با طول عمر تشک دارد. برای مثال تشک‌‌‌های فنری داخلی یا تشک‌های از جنس فوم دارای دوام کم‌تری هستند و بیشتر دچار آسیب و فرسودگی می‌شوند. تشک‌های لاتکس از بادوام‌ترین نوع تشک‌ها هستند؛ البته به شرطی که لاتکس طبیعی و نه مصنوعی در ساخت آن‌ها به کار رفته باشد.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

  • نگهداری و مراقبت از تشک

مانند هر محصول دیگری که انسان‌ها در زندگی روزمره خود از آن بهره می‌برند؛ نگهداری و نحوه استفاده از تشک خواب نیز تأثیر مستقیمی بر دوام و نگهداری این محصول برکاربرد دارد. در مراقبت از تشک خواب راهکارهایی وجود دارد. این راهکارها عبارتند از:

تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

  • استفاده از محافظ تشک
  • چرخاندن تشک سه ماه یک بار
  • تمیز کردن تشک هر یک تا سه ماه یک بار با روش‌های مناسب توصیه شده از جانب تولیدکننده (پاشیدن جوش شیرین بر تشک و تمیز کردن آن با جاروبرقی)
  • جلوگیری از ارتباط حیوانات خانگی با تشک خواب
  • جلوگیری از پریدن کودکان روی تخت
  • جداسازی ملحفه‌ها و سایز اجزای تشک برای خروج هوای تشک
  • قراردادن تشک در معرض نور آفتاب به دلیل از بین رفتن رطوبت اضافی
  • وزن خواب
تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

وزن شما می‌تواند بر سرعت تحلیل رفتن تشک خواب تأثیر بگذارد و یکی از دلایل عوض کردن تشک باشد. افرادی که وزن سنگینی دارند به طور قابل توجهی شاهد فرسودگی و افتادگی بیشتر تشک خواب خود هستند اما افراد سبک‌تر کم‌تر شاهد این تغییرات هستند. تعداد افرادی که از یک تشک استفاده می‌کنند نیز در زمان تعویض تشک خواب تأثیرگذار است و یک تشک دونفره سریع‌تر از یک تشک تک نفره دچار فرسودگی می‌شود.

تعویض تشک کهنه بر اساس انواع مختلف آن

تشک‌ها انواع مختلفی دارند و بر اساس نوع مواد سازنده و کارآیی، دوام و ماندگاری آن‌ها باهم تفاوت دارد. امروزه، تشک‌های طبی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین تشک‎ها هستند و علت محبوبیت آن‌ها حذف دردهای عضلانی و ایجاد یک خواب پرآرامش برای مصرف کنندگان است. تشک‌های طبی انواع مختلفی دارند و این تنوع بخاطر نوع مواد و نحوه ساخت آن‌هاست.

تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

  • تشک فنری

تشک‌های فنری از قدیمی‌ترین و شناخته‌ترین تشک‌ها هستند. در ساخت این تشک‌ها از انواع مختلفی از فنرهای مارپیچ مانند فنرهای متصل به هم یا فنرهای پاکتی استفاده می‌شود تا یک تشک خواب راحت ساخته شود. تشک‌های فنری طول عمری در حدود ۱۰ سال دارند و اگر دوطرفه باشند با چرخاندن آن‌ها می‌تواند مدت زمان بیشتری نیز از این تشک‌ها استفاده کرد.

تشک فنری

تشک فنری

  • تشک مموری فوم

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع تشک‌های موجود در بازار تشک مموری فوم (فوم حافظه دار) است که با نام فوم‌های الاستیک نیز شناخته می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم این تشک این است که نسبت به حرارت و فشار واکنش نشان می‌دهد و با فرم و وزن بدن فرد مصرف کننده شکل می‌گیرد و قابلیت انطباق دارد.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم

این تشک‌ها در انتقال و حرکت نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این تشک می‌توان به مقاومت در برابر عوامل آلرژی زا مانند باکتری‌ها، حشرات و گرد و غبار و غیره اشاره کرد.

درمورد زمان تعویض تشک خواب از جنس مموری فوم باید گفت که درصورت مراقبت صحیح، عمر مفید این تشک بین ۱۰ الی ۱۵ سال خواهد بود.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

  • تشک طبی فوم

فوم انواع مختلفی دارد از جمله فوم لاتکس، فوم ژل، فوم جامد و غیره. از مزایای این نوع تشک می‌توان به این مورد اشاره کرد که به صورت یکنواخت تمام تخت را می‌پوشاند و مانند دیگر تشک‌های طبی از لحاظ انتقال لرزش و حرکت نیز عملکرد خوبی داشته است. این نوع تشک برای افرادی که جنب و جوش زیادی حین خواب دارند و یا کسانی که از کمر درد رنج می‌برند بسیار مناسب است.

تشک طبی فوم

تشک طبی فوم

زمان تعویض تشک خواب از نوع فوم، در بازه زمانی 8 تا 15 سال است. بسته به جنس مواد اولیه‌ای که در آن به‌کار رفته است، طول عمر آن مختلف خواهد بود که این خود ضرورت زمان تعویض تشک را متغیر می‌سازد.

  • تشک لاتکس

این نوع تشک در دو جنس طبیعی و مصنوعی وجود دارد که نوع طبیعی آن دیرتر از مصنوعی تجزیه شده و دوام بیشتری دارد. تشک‌های لاتکس از بادوام‌ترین و منعطف‌ترین تشک‌ها هستند و کم‌ترین فشار را بر بدن شخص وارد می‌کنند. این تشک‌ها نسبت به نوع فنری و مموری فوم دار دوام بیشتری دارند و به گفته شرکت‌های سازنده بین۲۰ الی ۲۵ سال عمر می‌کنند.

تشک لاتکس

تشک لاتکس

  • تشک هیبریدی

تشک هیبریدی، تلفیقی از تشک‌های فومی با فنر داخلی است. در واقع این تشک‌ها علاوه بر داشتن ظاهری شبیه به تشک‌های فنری، ویژگی‌های تشک‌های مموری فوم از قبیل کاهش فشار به نواحی حساس بدن، کاهش انتقال حرکت و تأثیرپذیری از حرارت و فرم بدن شخص را نیز حفظ کرده‌اند.

این تشک‌ها نسبت به نوع فنری و مموری فوم ارزان قیمت‌تر هستند اما به طور متوسط پس از ۶ سال نیاز به تعویض تشک احساس خواهد شد.

تشک هیبریدی

تشک هیبریدی

مشکلات عدم تعویض تشک خواب در زمان مناسب

هریک از ما بین ۷ تا ۹ ساعت از زمان خود را در تخت خواب می‌گذرانیم. این موضوع نشان دهنده تأثیر قابل توجه خواب و عوامل مرتبط با آن  بر سلامتی و زندگی روزمره انسان‌ها است. در این قسمت قصد داریم معایبی که عقب افتادن بهترین زمان تعویض تشک خواب برای شما ایجاد می‌کند را توضیح دهیم.

تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

  • گردن درد و کمر درد از شایع‌ترین مشکلات به هنگام استفاده از تشک‌ قدیمی و نامناسب است. یک تشک کهنه یا یک تشک بسیار نرم نمی‌تواند به خوبی از ستون فقرات و کمر فرد در هنگام خواب پشتیبانی کند و در نتیجه پس از بیدارشدن در نواحی مختلف بدن دردهای عضلانی و استخوانی حس می‌شود.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی از قبیل قارچ و اگزما، حساسیت به کبک و تشدید آلرژی و آسم از معایب دیگر نادیده گرفتن اهمیت بهترین زمان تعویض تشک خواب است. در طول شب علاوه بر گرد و غبار، سلول‌های مرده پوست و عرق بدن انسان در تماس با تشک خواب قرار می‌گیرد و به مرور زمان باعث ایجاد بیماری‌های پوستی گفته شده یا اگر شخصی مبتلا به آسم یا آِلرژی باشد باعث افزایش بیماری می‌شود.
  • مهم‌ترین مشکلی که در نتیجه عدم تعویض تشک به وجود می‌آید کاهش کیفیت خواب افراد است. کیفیت پایین خواب تمام ابعاد زندگی روزمره شخص را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در اثر داشتن یک خواب ناکافی و بی‌کیفیت فرد دچار استرس می‌شود و در انجام کارهای خود به مشکل برمی‌خورد.
  • همچنین خواب بی‌کیفیت و ناآرام می‌تواند زمینه بیماری‌هایی مانند مشکل غلظت خون، فشارخون بالا، دیابت، افزایش وزن، افسردگی و غیره را فراهم کند.

مزیت های تعویض تشک قدیمی

توجه به بهترین زمان تعویض تشک خواب و به تعویق نینداختن آن، تأثیرات مثبتی را بر روی سلامت جسمی و روحی افراد قرار می‌دهد.

تعویض به موقع تشک خواب علاوه بر اینکه شخص را از ابتلا به بیماری‌های ارتوپدی از جمله کمر درد و گردن درد و بیماری‌های پوستی و تشدید آلرژی و آسم حفظ می‌کند؛ دارای مزیتی بسیار مهم است و آن هم داشتن یک خواب باکیفیت و آرام در هنگام استراحت است.

تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

با مهم جلوه دادن زمان تعویض تشک خواب، خوابی کافی و آرام عاید هر فردی خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم درمورد اینکه یک خواب کافی و آرام چه مزایایی برای بدن انسان دارد صحبت کنیم.

  • هوشیاری و انرژی بالا

مهم‌ترین مزیت یک خواب خوب در زندگی انسان، برخورداری از هوشیاری و انرژی بالا در طول روز است. هر انسانی به جهت داشتن عملکردی مطلوب در فعالیت‌های زندگی خود، نیازمند ۷ تا ۹ ساعت خواب در طول شبانه روز است.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

  • کاهش وزن

در رژیم‌هایی که به افراد دارای اضافه وزن و چاقی بیشنهاد داده می‌شود؛ همواره بر تأثیر خواب بر فرآیند کاهش وزن تأکید می‌شود. این افراد به ۸ ساعت خواب باکیفیت نیاز دارند، زیرا کم خوابی تعادل هورمونی و در نتیجه اشتهای فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

  • بهبود حافظه

خواب نقش بسیار مهمی در فرآیندی به نام تثبیت حافظه دارد. در حین خواب بدن استراحت می‌کند ولی مغز به پردازش اطلاعات روز ادامه می‌دهد. خواب عمیق زمان بسیار مهمی برای ایجاد حافظه بلند مدت و یادگیری و فرآیندهای موتوری مغز است. دانشمندان علوم اعصاب معتقدند که خواب روی کیفیت و میزان حافظه تأثیر بسزایی دارد.

  • از دیگر مزایای خواب کافی و با کیفیت میتوان به کاهش افسردگی و دردهای بدنی، کمک به ترمیم بدن، پاکسازی مغز، جلوگیری از بیماری MS، افزایش قدرت تفکر و قدرت بدنی، پوست سالم و جلوگیری از پیری زودرس اشاره کرد.

همان‌طور که تا به اینجا دریافته‌اید، مسئله زمان تعویض تشک خواب می‌تواند تأثیرات جانبی مثبت و منفی بسیاری را در هر فرد و خواب او ایجاد کند. بنابراین ضرورت تعویض تشک را باید بسیار مورد توجه خود قرار دهید.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

راه های تعویض تشک قدیمی

تشک رویال با چندین سال تجربه کاری موفق در زمینه مشاوره و فروش انواع تشک‌های خواب در بستر اینترنت مشغول به فعالیت است. محصولات و خدمات تشک رویال با تنوع و کیفیتی که دارند، توانسته‌اند جایگاه مطرحی را در بازار کشور از آن خود کند.

تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب قدیمی

در وب سایت تشک رویال می‌توانید به راحت‌ترین شکل و تنها با صرف چند دقیقه از زمان خود، اطلاعات دقیقی درباره هر کدام از انواع تشک‌ها و محصولاتی که ارائه می‌دهند را کسب کنید. همچنین خریدی آسان و مطمئن را با استفاده از خدمات وبسایت تشک رویال تجربه کنید.

ویژگی‌های استاندارد بودن تشک خواب

یک تشک خوب و استاندارد دارای ویژگی‌هایی است که در هنگام خرید کالا باید به آن‌ها توجه کنید تا علاوه بر یک خرید خوب و اقتصادی، آرامش و راحتی پس از یک خواب با کیفیت را نیز تجربه کنید. در ادامه می‌خواهیم یک راهنمای کامل برای خرید یک تشک خواب استاندارد ارائه دهیم تا اگر زمان تعویض تشک خواب شما فرا رسیده است، این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

استاندارد تشک

استانداردهای تشک

  • جنس

تشک‌های مرغوب از موادی مانند الیاف طبیعی، فوم فشرده، فنرهای آستردار، نمدهای عایق حرارت تشکیل می‌شوند. اما در ساخت تشک‌هایی با کیفیت پایین‌تر از موادی مثل یونولیت، ابر، فنر، پر و کرک استفاده می‌شود.

  • راحتی

یک تشک خوب باید مانند یک تکیه‌گاه ایمن و محکم ستون فقرات بدن فرد نگه دارد. در هنگام خواب بیشتر وزن بدن روی شانه‌ها، باسن و کمر است، پس در هنگام خرید باید به وضعیت قرار گرفتن این بخش‌ها روی تشک دقت شود. وجود دریچه‌های هوا یا الیاف خنک کننده در تشک‌های استاندارد باعث راحتی بیشتر افراد به هنگام استفاده از تشک می‌‌شود.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

  • اندازه تشک

یک تشک استاندارد باید دارای فضای کافی برای راحتی فرد باشد. در هنگام خرید تشک خواب افراد باید علاوه بر توجه به سایزهای استاندارد طبق سلیقه و نیاز خود سایز تخت خواب و تشک خود را سفارش دهند.

  • ارتفاع تشک

یک تشک استاندارد، تشکی است که ارتفاع آن از ارتفاع تخت بالاتر باشد و در محدوده ۲۲ تا ۳۲ سانتی متر قرار بگیرد. ارتفاع تشک با توجه به لایه‌های داخلی آن متغیر است.

  • فنر

نوع فنر بندی تشک، داشتن فنرهای دوبل و آستردار، ضخامت فنر و فریم قرار گرفته در دور تشک عوامل مهمی در کیفیت تشک‌های فنری هستند. از این لحاظ فنرهای پاکتی از مزیت بیشتری برخوردار هستند و به علت جدا بودن فنرها از هم با تکان خوردن یک نفر روی تشک نفر دیگر حرکت را احساس نمی‌کند.

استانداردهای تشک

استانداردهای تشک در زمان تعویض تشک خواب

  • جنس اسفنج

وزن و تراکم اسفنج به کار رفته در تشک عامل مهمی در کیفیت آن محسوب می‌شود. هر چقدر تراکم اسفنج بیشتر باشد سفت‌تر شده و به طبی‌ترشدن تشک کمک می‌کند ولی هر چقدر تراکم کم‌تر باشد تشک شل‌تر و گودتر می‌شود. سفت بودن یا نرم بودن تشک مسئله مهمی است، زیرا به هنگام دراز کشیدن روی تشک نواحی خاصی از بدن مانند گودی کمر باید از طرف تشک پر شود تا کمر درد و دردهای عضلانی برای شخص ایجاد نشود.

  • دوام و ماندگاری تشک

دوام و طول عمر تشک به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک تشک با دوام باید از الیاف طبیعی ساخته شده باشد و پارچه‌های به کاررفته در آن باید دارای ویژگی‌هایی مانند ضد آب بودن، ضد حریق بودن، غیر قابل نفوذ بودن برای حشرات و ضد حساسیت باشند. دوخت پارچه‌های تشک علاوه بر محکم بودن نباید برجسته و بزرگ باشد که باعث عدم راحتی مصرف کننده شود.

محصولات تشک رویال:

تشک منفصل( پاکتی)
تشک متصل
تشک یک نفره
تشک دو نفره

 

شماره تماس تولیدی تشک رویال

از دیگر مواردی که در دوام تشک نقش دارد می‌توان به انعطاف پذیری بالا اشاره کرد؛ در این صورت تشک هر وزنی که روی آن اعمال می‌شود را تحمل می‌کند و دچار پارگی و فرسودگی زودرس نمی‌شود.  وجود آسترهای دو یا چندلایه نیز در تشک‌ها، با جلوگیری از نفوذ لکه ها به درون تشک باعث افزایش عمر تشک می‌شود. این عوامل می‌توانند زمان تعویض تشک خواب را طولانی کنند.

سخن پایانی زمان تعویض تشک خواب

شما حدود یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می‌کنید پس داشتن یک خواب راحت و مطلوب برای حفظ سلامتی شما امری بسیار مهم است. در نتیجه توجه به کیفیت و طول عمر تشک خواب خود که در تمام مدت زمان خواب با آن همراه هستید را فراموش نکنید اگر هر یک از نشانه‌های فرسودگی گفته شده را در تشک خود مشاهده کردید به تعویض تشک اقدام کنید.

تعویض تشک

زمان تعویض تشک خواب

لازم به ذکر است می‌توانید تشک‌ قدیمی خود را به دست بازیافت بسپارید یا آن‌ها را بفروشید.به یاد داشته باشید عقب انداختن زمان تعویض تشک خواب مشکلاتی به وجود می‌آورد که هزینه‌های به مراتب بیشتر از تعویض یک تشک دارند.

درنهایت شما را دعوت میکنیم از سایت اصلی تولید کننده تشک رویال برای خرید بهترین تشک بازدید کنید.

شماره تماس تولیدی تشک رویال

سؤالات متداول

  • آیا لازم است هر نوع تشکی را تعویض کنیم؟

بله عمر مفید تشک‌ها با هر نوع جنسی بازه زمانی مشخصی دارد و پس از آن کارایی لازم را نخواهد داشت.

سوال تعویض تشک

  • چگونه متوجه شویم زمان تعویض تشک خواب فرا رسیده است؟

در وهله اول تغییر شکل ظاهری اولیه تشک می‌تواند نشانه گویایی باشد. همچنین ایجاد مشکلاتی مانند کمردرد به طور آشکار الزام تعویض تشک را بیان می‌کند.

تعویض تشک

  • کدام نوع از تشک‌های معرفی شده دیرتر نیاز به تعویض خواهند داشت؟

نحوه استفاده و شرایط نگهداری از هر تشک می‌تواند برای این منظور تأثیرگذار باشد. پیشنهاد میشود برای خرید تشک های با دوام از صفحه محصولات سایت تشک رویال toshakrooyal.ir دیدن کنید.

تعویض تشک

ویدیو : تعویض تشک 

برای خرید انواع تشک میتوانید روی مدل ها کلیک کنید :تشک های فنری متصل – تشک های فنری منفصل(پاکتی) – تشک های یک نفره – تشک های دو نفره

شماره تماس تولیدی تشک رویال

 

لیست قیمت:

لیست قیمت:    
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل ماسا 90×200فنری20 cm1,235,905
تشک رویال مدل ماسا120×200فنری20 cm1,581,250
تشک رویال مدل ماسا160×200فنری20 cm2,150,500
تشک رویال مدل ماسا180×200فنری20 cm2,471,810
تشک رویال مدل ماسا80×180 نوجوانفنری20 cm1,189,100
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل آرامش90×200فنری21 cm1,581,250
تشک رویال مدل آرامش120×200فنری21 cm2,150,500
تشک رویال مدل آرامش160×200فنری21 cm2,909,500
تشک رویال مدل آرامش180×200فنری21 cm3,162,500
تشک رویال مدل آرامش80×180  نوجوانفنری21 cm1,518,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل آسایش-درجه 290×200فنری23 cm1,644,500
تشک رویال مدل آسایش-درجه 2120×200فنری23 cm2,175,800
تشک رویال مدل آسایش-درجه 2160×200فنری23 cm2,884,200
تشک رویال مدل آسایش-درجه 2180×200فنری23 cm3,289,000
تشک رویال مدل آسایش-درجه 280×180  نوجوانفنری23 cm1,568,600
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل نیلوفر-درجه 190×200فنری24 cm1,865,875
تشک رویال مدل نیلوفر-درجه 1120×200فنری24 cm2,530,000
تشک رویال مدل نیلوفر-درجه 1160×200فنری24 cm3,352,250
تشک رویال مدل نیلوفر-درجه 1180×200فنری24 cm3,731,750
تشک رویال مدل نیلوفر-درجه 180×180  نوجوانفنری24 cm1,771,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل رز-درجه 290×200فنری27 cm2,024,000
تشک رویال مدل رز-درجه 2120×200فنری27 cm2,960,100
تشک رویال مدل رز-درجه 2160×200فنری27 cm3,668,500
تشک رویال مدل رز-درجه 2180×200فنری27 cm4,048,000
تشک رویال مدل رز-درجه 280×180  نوجوانفنری27 cm1,872,200
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل کلاسیک- درجه 190×200طبی28 cm2,165,900
تشک رویال مدل کلاسیک- درجه 1120×200طبی28 cm3,073,400
تشک رویال مدل کلاسیک- درجه 1160×200طبی28 cm3,993,000
تشک رویال مدل کلاسیک- درجه 1180×200طبی28 cm4,331,800
تشک رویال مدل کلاسیک- درجه 180×180 نوجوانطبی28 cm2,057,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل دوبل- سوپرکلاسیک90×200طبی29 cm2,361,920
تشک رویال مدل دوبل- سوپرکلاسیک120×200طبی29 cm3,297,250
تشک رویال مدل دوبل- سوپرکلاسیک160×200طبی29 cm4,386,250
تشک رویال مدل دوبل- سوپرکلاسیک180×200طبی29 cm4,719,000
تشک رویال مدل دوبل- سوپرکلاسیک80×180 نوجوانطبی29 cm2,232,450
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل اسلیپ- درجه 190×200طبی27 cm3,025,000
تشک رویال مدل اسلیپ- درجه 1120×200طبی27 cm4,404,400
تشک رویال مدل اسلیپ- درجه 1160×200طبی27 cm5,788,640
تشک رویال مدل اسلیپ- درجه 1180×200طبی27 cm6,050,000
تشک رویال مدل اسلیپ- درجه 180×180 نوجوانطبی27 cm2,879,800
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل فلورا- درجه 190×200طبی28 cm3,856,270
تشک رویال مدل فلورا- درجه 1120×200طبی28 cm5,566,000
تشک رویال مدل فلورا- درجه 1160×200طبی28 cm7,260,000
تشک رویال مدل فلورا- درجه 1180×200طبی28 cm7,707,700
تشک رویال مدل فلورا- درجه 180×180 نوجوانطبی28 cm3,630,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل لوتوس- درجه 190×200طبی30 cm5,033,600
تشک رویال مدل لوتوس- درجه 1120×200طبی30 cm7,623,000
تشک رویال مدل لوتوس- درجه 1160×200طبی30 cm9,438,000
تشک رویال مدل لوتوس- درجه 1180×200طبی30 cm10,067,200
تشک رویال مدل لوتوس- درجه 180×180 نوجوانطبی30 cm4,719,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل پددار لیدوما- درجه 190×200طبی34 cm6,393,640
تشک رویال مدل پددار لیدوما- درجه 1120×200طبی34 cm9,680,000
تشک رویال مدل پددار لیدوما- درجه 1160×200طبی34 cm12,015,300
تشک رویال مدل پددار لیدوما- درجه 1180×200طبی34 cm12,777,600
تشک رویال مدل پددار لیدوما- درجه 180×180 نوجوانطبی34 cm6,007,650
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل منفصل پرستیژ90×200فنری منفصل (پاکتی)31 cm7,367,800
تشک رویال مدل منفصل پرستیژ120×200فنری منفصل (پاکتی)31 cm9,075,000
تشک رویال مدل منفصل پرستیژ160×200فنری منفصل (پاکتی)31 cm11,640,200
تشک رویال مدل منفصل پرستیژ180×200فنری منفصل (پاکتی)31 cm12,535,600
تشک رویال مدل منفصل پرستیژ80×180 نوجوانفنری منفصل (پاکتی)31 cm5,820,100
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل منفصل پد دار پرستیژ کلاسیک90×200فنری منفصل (پاکتی)36 cm8,143,300
تشک رویال مدل منفصل پد دار پرستیژ کلاسیک120×200فنری منفصل (پاکتی)36 cm11,473,000
تشک رویال مدل منفصل پد دار پرستیژ کلاسیک160×200فنری منفصل (پاکتی)36 cm14,278,000
تشک رویال مدل منفصل پد دار پرستیژ کلاسیک180×200فنری منفصل (پاکتی)36 cm16,286,600
تشک رویال مدل منفصل پد دار پرستیژ کلاسیک80×180 نوجوانفنری منفصل (پاکتی)36 cm7,139,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل تمام فوم 16cm مدیکال 190×200طبی فوم16 cm1,500,400
تشک رویال مدل تمام فوم 16cm مدیکال 1120×200طبی فوم16 cm2,032,800
تشک رویال مدل تمام فوم 16cm مدیکال 1160×200طبی فوم16 cm2,867,700
تشک رویال مدل تمام فوم 16cm مدیکال 1180×200طبی فوم16 cm3,000,800
تشک رویال مدل تمام فوم 16cm مدیکال 180×180 نوجوانطبی فوم16 cm1,439,900
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل تمام فوم 18cm مدیکال 290×200طبی فوم18 cm1,936,000
تشک رویال مدل تمام فوم 18cm مدیکال 2120×200طبی فوم18 cm2,541,000
تشک رویال مدل تمام فوم 18cm مدیکال 2160×200طبی فوم18 cm3,630,000
تشک رویال مدل تمام فوم 18cm مدیکال 2180×200طبی فوم18 cm3,872,000
تشک رویال مدل تمام فوم 18cm مدیکال 280×180 نوجوانطبی فوم18 cm1,815,000
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل تمام فوم پفکی- مدیکال لایت90×200طبی فوم20 cm2,613,600
تشک رویال مدل تمام فوم پفکی- مدیکال لایت120×200طبی فوم20 cm3,448,500
تشک رویال مدل تمام فوم پفکی- مدیکال لایت160×200طبی فوم20 cm4,622,200
تشک رویال مدل تمام فوم پفکی- مدیکال لایت180×200طبی فوم20 cm5,227,200
تشک رویال مدل تمام فوم پفکی- مدیکال لایت80×180 نوجوانطبی فوم20 cm2,311,100
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل تمام فوم ریباند- مدیکال اولترا90×200طبی فوم21 cm3,630,000
تشک رویال مدل تمام فوم ریباند- مدیکال اولترا120×200طبی فوم21 cm5,106,200
تشک رویال مدل تمام فوم ریباند- مدیکال اولترا160×200طبی فوم21 cm6,558,200
تشک رویال مدل تمام فوم ریباند- مدیکال اولترا180×200طبی فوم21 cm7,260,000
تشک رویال مدل تمام فوم ریباند- مدیکال اولترا80×180 نوجوانطبی فوم21 cm5,902,380
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل تمام فوم پددار- کلاسیک90×200طبی فوم30 cm5,106,200
تشک رویال مدل تمام فوم پددار- کلاسیک120×200طبی فوم30 cm6,826,820
تشک رویال مدل تمام فوم پددار- کلاسیک160×200طبی فوم30 cm9,159,700
تشک رویال مدل تمام فوم پددار- کلاسیک180×200طبی فوم30 cm10,212,400
تشک رویال مدل تمام فوم پددار- کلاسیک80×180 نوجوانطبی فوم30 cm4,567,750
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن90×200طبی ارتوپدیک22 cm6,993,800
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن120×200طبی ارتوپدیک22 cm9,438,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن160×200طبی ارتوپدیک22 cm12,463,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن180×200طبی ارتوپدیک22 cm13,794,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن80×180 نوجوانطبی ارتوپدیک22 cm6,255,700
     
مدل تشکسایزنوع اسکلتارتفاع 
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن پلاس90×200طبی ارتوپدیک26 cm8,107,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن پلاس120×200طبی ارتوپدیک26 cm10,890,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن پلاس160×200طبی ارتوپدیک26 cm14,036,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن پلاس180×200طبی ارتوپدیک26 cm16,214,000
تشک رویال مدل ارتوپدیک ریباند- گلدن پلاس80×180 نوجوانطبی ارتوپدیک26 cm7,018,000

سایر مقالات:

10 ویژگی تشک طبی برای دیسک کمر – تشک مخصوص دیسک کمر
بررسی سایز انواع تشک – 10 سایز مختلف تشک ها که باید بدانید
معرفی انواع تشک تختخواب – بررسی 10 مدل تشک تخت خواب

شماره تماس تولیدی تشک رویال

دیدگاهی در مورد “بهترین زمان تعویض تشک خواب و 5 مزایای آن

  1. دریا خانی گفت:

    من به مشاوره نیاز داشتم لطفا راهنماییم میکنید

  2. آرتا گفت:

    الان اونقد گرون شده ترجیح میدی رو همون خرابه بخوابی یا رو زمین😁😁😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *